Aerobik w nowej odsłonie

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Share on Reddit0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0

fitness-trening

Intensywny ruch poprawia metabolizm i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. To dobra propozycja dla tych, którzy chcą wyszczuplić i wzmocnić swoje ciało.

Choć wielu z nas aerobik kojarzy się wielu z nas z latami ’80 i podskokami w rytm muzyki, warto wiedzieć, że dziś jest to pojęcie znacznie szersze niż w czasach Jane Fondy. Odwołując się do fachowego nazewnictwa, treningi aerobowe to wszystkie te, które mają na celu zwiększenie wymiany tlenowej. Aero oznacza bowiem powietrze, a jak się okazuje, przy skutecznym dotlenieniu mięśni, spalanie tkanki tłuszczowej postępuje szybciej. Ale to nie koniec plusów: zwiększamy też wydolność całego organizmu i wzmacniamy serce. Gdy czujemy zmęczenie, nasz organizm wytwarza endorfiny – czyli hormony szczęścia, dzięki którym poprawia się nasz humor. Dlatego osoby trenujące cardio często powtarzają, że to najlepsza metoda w walce ze stresem i obniżeniem nastroju.

Nowa odsłona aerobiku obejmuje zarówno zajęcia z elementami tańca  (Zumba, Aerodance), wzmacniająco-spalające (Fat Burner), czy typowo siłowe (TBC) i modelujące (Shape) – wybór jest naprawdę ogromny, co można sprawdzić tu: https://stacjanowagdynia.pl/fitness-gym/fitness

Różnorodność zajęć oznacza, że zarówno osoby początkujące, średniozaawansowane, jak i te, które zdołały już nadbudować kondycję, znajdą coś dla siebie. Są też treningi dedykowane tym, którym zazwyczaj brakuje motywacji do regularnych ćwiczeń, bo nudzą się seriami powtórzeń. Na przykład Jumping to zajęcia wykorzystujące trampoliny – skacząc, można przypomnieć sobie beztroskie czasy dzieciństwa, a uśmiech nie schodzi z twarzy jeszcze przez godzinę po treningu. Nawet nie zauważamy, kiedy spalamy kalorie. Podobne skutki gwarantuje Aerodance.Wykonując ćwiczenia choreograficzne w rytm gorących latynoskich nut, angażujemy wszystkie partie mięśni – bo właściwie: kto powiedział, że modelowanie sylwetki nie może być zabawą? Ciekawą opcją jest też Aeroboks – który wprowadza podstawy samoobrony, ale wbrew pierwszemu skojarzeniu, na zajęciach ćwiczy się solo. Wykopy, ciosy i uniki pozwalają się bardzo skutecznie odstresować po męczącym dniu.

Co istotne, wiele ćwiczeń aerobowych mogą wykonywać seniorzy, kobiety w ciąży, czy osoby zmagające się z problemami zdrowotnymi. Dla przyszłych mam polecane są zajęcia Aqua Aerobiku. Gimnastyka w wodzie ma działanie relaksujące i odprężające, poprawiając humor na każdym etapie ciąży, a dodatkowo opór wody pozwala wzmocnić mięśnie.

Ćwiczenia aerobowe to propozycja dla tych, którzy zazwyczaj unikają klubów sportowych, bo nudzą się seriami powtórzeń. Treningi z elementami tańca, sztuk walki czy beztroskie skoki na trampolinach gwarantują wspaniałą zabawę – a w dobrym nastroju efektywnie schudniemy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.