Malowanie na 4 ręce

kredki

Praktycznie 99,99% dzieci w którymś momencie swojego życia staje się na tyle kreatywne, że chwyta za wszystko, czym można zostawić ślad na kartce papieru (albo także na ścianie czy meblach ;-)). Część maluchów podczas sesji malarskiej wymaga towarzystwa. Kiedy dziecko cię prosi o pomoc lub domaga się twojej obecności w twórczej zabawie, nie odmawiaj. Korzyści będą obopólne: ty uchronisz ściany przez zamalowaniem, wesoło spędzisz czas, a dziecko przy okazji nauczy się nowych technik rysowania.

Z najmłodszym malcem wspólnie możecie zabrać się za:

1. Rysowanie słonka: ty rysujesz koło, a dziecko kolorowe promienie.

2. Liniowe różności: pokaż różnice w wyglądzie linii narysowanej kredką ołówkową, glinką, pisakiem, namalowanej akwarelką, farbą plakatową, pędzlem, palcem, utworzonej z kleju posypanego konfetti i powstałej z wylepienia plasteliną.

3. Malowanie obrazka palcem, odciskanie śladów dłoni czy liści – w sprzedaży są specjalne farby do malowania palcami.

4. Rozmazywanki: malujecie obraz akwarelką, którą następnie rozmazujecie wodą.

Starsze dziecko zachęć do zabawy i myślenia:

1. Co to jest: jedno z was rysuje niewielki fragment obiektu (ogon psa, łodygę kwiatu), a drugie zgaduje, co ten fragment przedstawia.

2. Co z tego wyjdzie: rysujecie oboje, jedno za drugim, a każde wzbogaca rysunek o nowy szczegół. Możecie ustalić, co rysujecie lub stworzyć kompletną abstrakcję i po zakończeniu opowiedzieć, co widzicie na obrazku.

3. Kontury: odrysujcie kształty liści, kamieni różnymi technikami: farbą lub kredkami, pędzlem lub palcem, a dziecko niech wypełni kontur barwą.

4. Zaprezentuj dziecku technikę rysowania białą świecą, a następnie pokrywania kartki kolorem.

5. Wycinanki: złóż kilkakrotnie kartkę papieru i wytnij wzory. Rozłóż i pokaż dziecku powstałą wycinankę. Jeśli wycinanka powstawała z kolorowego papieru, ścinki można wykorzystać do wyklejanek.

Wesołej, twórczej zabawy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.